2016. március 15., kedd

Kukoricapelyhes-csokis szelet

...csoki nélkül :)

Nem szeretem a kukoricapelyhet, viszont csemete szívesen ropogtatja, úgyhogy általában van itthon belőle. Még karácsonykor, az egyik sütős-főzős műsorban készítettek egy hasonló nasit...csokival, meg nugáttal, meg talán nutellával...megmondom őszintén, hogy szerintem már attól is híztam, hogy a tévében néztem...nemhogy még el is készítsem...
Ellenben nemrég találkoztam egy hasonló alapokon nyugvó zabpelyhes valamivel, ami használhatóbban tűnt a számomra. A kettőből született az én harmadik variációm :)
Nem kell sütni, tulajdonképpen egy lábosban elkészül, és össze-vissza kb 10 percet vesz igénybe...mondjuk, utána jó, ha hűl két-három órát, de akkor már nincs vele dolgunk ;)



Hozzávalók:
nnna, nem lesz nagy adag, de ez nálunk önvédelem, hogy nem készülnek sütőtepsi méretű mennyiségek
Csészével mérek, úgyhogy a mennyiségek körülbelüliek, de igazán itt nem is kell, hogy pontosak legyenek

1/4 csésze cukormentes kakaó (holland kakaót használtam) kb 25g
1/4 csésze tej (kókusz, vagy mandula, vagy amit használsz...a sima tehéntej is jó) kb 60ml
1/4 csésze kókuszolaj, vagy vaj kb 50g
1/4 csésze mogyoróvaj (nálam házi) kb 50g
1/3-1/2 csésze nyírfaporcukor kb 50g
1 teáskanál vanília
1,5 csésze, meg egy kicsi kukoricapehely kb 50g ...vagy amennyit a "szósz" felvesz

borítsd össze mindent - a kukoricapehely és a vanília kivételével - egy lábosban, és kezd el melegíteni, alacsony hőfokon. Folytad, amíg a cukor teljesen fel nem olvad. Húzd le a tűzről, és tedd hozzá a vaníliát.
Keverd hozzá apránként a kukoricapelyhet, annyit, amennyit felvesz, vagyis amennyit még alaposan el tudsz keverni. simítsd egy sütőpapírral bélelt formába. Nem baj, ha nagyobb a forma, mint a massza, nem folyik szét. Alaposan nyomkodd le, de vigyázz, ne törd nagyon össze. Hűtőben pihentesd két-három órát. Éles késsel vágd kockákra, és már kóstolhatod is.
Bár a kukoricapehely nem marad ropogós a tej miatt, érdekes kontrasztot alkot a krémes, kakaós masszával. :) Nálunk nem maradt meg sokáig :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése