2016. március 28., hétfő

Jalapenos-bazsalikomos eperlekvár

Igen, tudom, hogy március van, és nem, normálisan én sem készítek márciusban eperlekvárt, de tegnap este készült némi fűszeres epersalsa, ma reggelire, és maradt belőle. Mivel kidobni nem akartam, viszont nem nagyon szeretem az ilyeneket tárolgatni, mert nagyon plötyi lesz, és akkor már úgysem kell senkinek, gondoltam, lesz belőle lekvár. ...és milyen jól tettem!! :)
Ha nem szereted az erőteljes, fűszeres ízeket, akkor ezt inkább hagyd ki, mert ez bizony (a falat végén) csíp, és édes is, meg fűszeres is - baromi jóó :)



Hozzávalók
kb 250ml

12-14 közepes szem eper
10-12 nagy bazsalikomlevél
1 evőkanál citromlé
csipet só-bors
1/4-1/8 (ízlés szerint, de azért óóóvatosan) jalapeno kimagozva, vagy 4-5 karika savanyú jalapeno
3 evőkanál nyírfacukor
Sűrítéshez: 1 evőkanál chia mag

A chián kívül tégy mindent egy lábosba, és kicsit nyomizd össze a botmixerrel. Tedd fel főni. Forrald fel, és hagyd néhány percet rotyogni, amíg kicsit sűrűsödni nem kezd. Ess neki újra a botmixerrel, és csinálj belőle egyneműt. Tedd hozzá a chia magot, forral még egy percet, majd tedd csírátlanított üvegbe. Dunsztban hagyd kihűlni.

Én most házi vajas kekszen, egy kevés görögjoghurt társaságában tálaltam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése