2016. március 4., péntek

Házi oreo keksz

Na, nem mondom, hogy ez egy diétás darab, de a kölykök imádják. Vagyis a nagyobbik, a kisebbik még csak kóstolná... Fel nem foghatom, miért, szerintem az abszolút pocsék kategória, de ha már ennyire lelkesek, akkor legalább ne a bolti vackot egyék, hanem olyat, amiben tudom, hogy mi van. Némileg hátrányból indulok, mert évekkel ezelőtt ettem, úgyhogy nem nagyon emlékszem az ízére, ezért kénytelen voltam a receptre hagyatkozni...mondjuk első olvasatra kivert a víz: 3 csésze cukor, meg 1 csésze vaj??? Mivaaan??? Akkor mi lehet a boltiban? Hát mindegy, egy életem, egy halálom...nekiálltam, kicsit variáltam...így sem egy reform édesség, de végülis a csemeték nem "diétáznak"



Hozzávalók:
15 darabra
250ml-es csészével

A tésztához:
1 és 1/4 liszt (fele-fele zabpehely és tönköly fehér)
50g nyírfaporcukor
1/2 csésze cukrozatlan kakaó
1 teáskanál szódabikarbóna
1/4 teáskanál sütőpor
csipet só
80 g puha vaj
1 tojás

A krémhez:
40g puha vaj
70g nyírfaporcukor
1 teáskanál vanília
4 teáskanál kókuszliszt
(habzsák a krém kinyomásához)

A tésztához keverd össze a szárazanyagokat, add hozzá a puha vajat és a tojást, majd egy villával keverd el alaposan. Kézzel is keverheted, csak baromira ragad, és még jobban ragaszkodik...a kezedhez.

Ha kész, tedd egy zacskóba, kicsit lapogasd el, és tedd a hűtőbe minimum egy fél órára, hogy kicsit kezelhetőbb legyen az állaga.

Majd erősen alálisztezve, és a tetejét is enyhén meghintve, nyújtsd ki, olyan 0,4-0,5 cm vékonyra.

Szaggasd ki a karikákat. Én kb 5cm átmérőjű formát használtam, így lett 30 darab korongom, ami pont kitöltött egy gáztepsit. 190'C-ra előmelegített, légkeveréses sütőben 8(!) percet süsd. Szedd rácsra, és hagyd teljesen kihűlni.

Addig készítsd el a krémet...nna, itt durvul el igazán a helyzet...a puha vajjal keverd el a vaníliát, és kezdd el hozzádolgozni a porcukrot. Látni fogod, hogy kb a dupláját is felvenné, de már így is katasztrofálisan édes, úgyhogy én inkább egy kis kókuszliszttel javítottam az állagon. Ha a kekszikék kihűltek, minden másodikat - viszonylag vékonyan - körkörösen haladva, tölts meg a (k)rémmel, és ragaszd össze a párjával. Szerintem a legegyszerűbb ezt a műveletet habzsákba töltve elkövetni, vagy legalább egy vastagabb zacskóba. Egyébként szerintem érdemes 3-400 forintot rááldozni arra a 25 zacskóra, mert egyszerűbb, mint egy uzsiszacsival bíbelődni. Ez legalább kellően vastag, nem szakad szét a kritikus pillanatban...(tapasztalat :P)

A tészta, mivel az előírt cukormennyiségnek csak a felét tettem bele, nem lett túl édes, inkább a kakaó dominál benne. Finom omlós, szerintem sokkal inkább, mint a bolti verzió. Az édes krém ellensúlyozza a kakaó "keserűségét", de az igazi szakértői véleményre még holnapig várni kell... :)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése