2016. március 29., kedd

Cini Minis

Nem is tudom, hogy a férjem, vagy a kislányom édesszájúbb...merthogy ma reggel kérdezi a Z'uram, hogy "éés, ilyet nem tudnál csinálni? Mármint cini minist? Itthon?" -naná, hogy tudok, micsoda kérdés :)



Némi pinterestes kutakodás után megszületett az én verzióm. Azt hiszem, elég beszédes, hogy el kellett tennem az asztalról, mert akárhányszor mentem el mellette, felkaptam egy (-két-három) szemet...ráadásul, bár egyáltalán nem szeretem az ázott gabonapelyhet (mondjuk a nem ázottat sem...), ez kifejezetten finom, tejjel felöntve.




Hozzávalók:
kb két teli müzlis tálra (a következő alkalommal lemérem, és szerintem ez hamar bekövetkezik)
ja igen, itt most jól fog jönni a mérce ;)

1és1/4 csésze zabpehelyliszt
1és1/4 csésze fehér tönköly (vagy más, magas sikértartalmú liszt. Legközelebb kipróbálom rizsliszttel. és búzasikérrel)
         ***Frissítés: Kipróbáltam a búzaliszt helyett, 1 és 1/4 csésze barnarizsliszttel, és 2 evőkanál búzasikérrel, és nagyon jól működött vele
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
2 teáskanál fahéj
1/4 csésze barna nádcukor (porcukorként)
1/8 csésze nyírfacukor (porcukor) -ha nem szereted nagyon édesen, elég egy evőkanál is
1/3 csésze kókuszolaj
2 evőkanál méz, vagy agávé szirup
1 evőkanál vaníliakivonat
1/2 csésze mandulatej (de jó bele bármilyen tej, vagy tejszín)

Szóráshoz:
1/8 csésze cukor
3/4 teáskanál fahéj (háromnegyed...döbbenet...mondjuk, ha egyet teszel bele, sem tudsz hibázni ;))

Szitáld tálba a kétféle lisztet, a fahéjat a szódabikarbónát és a sütőport. Utána mehet a kétféle cukor, vanília, olaj, és a méz. Kicsit forgasd össze, és apránként kezd hozzáadni a tejet. Nem fog kelleni az egész, nekem kicsit több, mint az előírt mennyiség fele ment bele. Egy elég lágy, de nem ragacsos tésztát kell kapnod. Készíts belőle egy gombóckát.



Ráérsz most begyújtani a sütőt, és melegítsd elő 180"C-ra (légkeveréssel)
Felezd meg a tésztát, és az egyik felet, két réteg sütőpapír között nyújtsd ki kb 2mm vékonyra. Nem kell sem lisztezni, sem olajozni, mert elég zsiradék van a tésztában, nem fog ragadni.
Szurkáld meg kicsit, majd szórd meg egy teáskanál fahéjas csukorral, mindkét oldalát (a papírral együtt fordíts meg, így nem szakad) Én teaszűrőbe tettem, azzal szórtam meg egyenletesen. A sütőpapírral kicsit simogasd bele a cukrot, hogy jól ráragadjon. Vágd fel 2x1 cm-es kockákra, és tedd a papírral bélelt tepsibe. 7-8 perc kell neki, de figyeld nehogy közben megégjen. Ebből az adagból, kb 2 "gáztepsi" lesz. Ha kihűlt, már pakolhatod is a tányérodba, és öntheted nyakon tejjel :)




A két variáció között, bár nagyon kevés a változtatás, mégis nagy különbség, hogy a rizslisztes változat sokkal hamarabb beszívja a folyadékot, mint a búzalisztes. Az utóbbi tovább "kemény" marad a tejben ázva is, míg az előbbi nagyon rövid idő alatt elázik. Tehát, ha te szereted leönteni tejjel akkor inkább a búzalisztes változatot készítsd. Ha inkább ropogtatod, vagy csak "keksznek" készíted, akkor a rizslisztes állaga szerintem kicsit omlósabb. Vagy próbáld ki mindkettőt, esetleg készíts saját változatot, és válaszd ki a kedvenced :)




2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik! Mindenkepp ki szeretnem probalni. Mit gondolsz a rozsliszt megfelel bele a zabpehelyliszt melle?��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata!
      Nagyon örülök :) Szerintem ki tudod váltani a lisztet, nem hiszem, hogy változtatna rajta :) Majd mesélj, hogy sikerült :)

      Törlés