2016. március 9., szerda

Almavaj

Mondhatnám, hogy almalekvár, de ez annál sokkal több. Már csak azért is, mert naaagyon sokáig készül. Ne ijedj meg, nem kell sátrat bontani a tűzhely mellett, de bizony kell neki vagy nyolc (nem írtam el) óra.

Van ez a "slow cooking", vagy lassú főzés nevű, konyhai technlógia, nem tudom, hallottál e már róla. Nálam már készült így sertéscomb...hááát...durva...ég és föld, a hagyományosan készült húshoz képest.
Az a lényege - ahogy a nevéből is kiderül -, hogy nagyon alacsony hőmérsékleten, naagyon sokáig kell főzni az adott ételt. Nna, ehhez elvileg van egy spéci edény, de olyan borsos áron vesztegetik, hogy kössz, de kössz nem...viszont tök jó a sütőm, 50"C-tól állítható, úgyhogy tökéletesen megfelel a célnak.

Szóval így készült ez az almavaj is, aminek a hosszú sütéstől igazi telt, isteni íze lett.



Hozzávalók:

4 szem alma hámozva, megtisztítva, közepesen vékonyra szeletelve
1/4 csésze víz
1 teáskanál rózsabors (nekem szemes van, mozsárban összetörtem)
1/8 csésze lágy barna nádcukor (kb 4 evőkanál)
1/8 csésze nyírfacukor
1/2 teáskanál fahéj

Tedd fel főni az almát a vízzel. Az eredeti recept(ek) alma cider-t ír(nak), de egyrészt nem volt itthon, másrészt, bár tudom, hogy sokáig fő, de csemete miatt akkor is kihagytam volna az alkoholt, ha van itthon.
Alacsony lángon, letakarva, kb fél óra kell neki.
Turmixold le, és add hozzá a többi összetevőt. Keverd el alaposan, és tedd olyan edénybe, ami bírja a sütőt. Én jénaiba raktam, a tetejét lefedtem egy alufóliával, és arra tettem rá a fedőt. A sütőt állítsd kb 90'C-ra és süsd 4 órát. Majd tedd lejjebb, kb 60-70'C-ra és adj még neki négy órát. Ha elkészült, töltsd üvegbe, és tulajdonképpen már eheted is.
Szerintem melegen is nagyon finom...meg hidegen is... :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése