2016. március 30., szerda

Avokádós, chilis-csokis mousse

Imádom az avokádót, minden elképzelhető formában. Miért lenne kivétel alóla, ha édesség készül belőle :)
Tavaly kb ilyenkor már készítettem olyan nyers csokitortát, aminek avokádó volt a csokikrém-alapja, de elkövettem azt a hibát, hogy eritrittel édesítettem. Szerintem az, ebbe nem jó. Mert nem elég édes, viszont ha túl sokat teszel belőle, akkor meg "csíp". Arról nem is beszélve, hogy baromira nem olvad el a krémben, úgyhogy még ronda is lesz...na mindegy is, a lényeg, hogy nem volt igazi a sikerélmény, és a szívem szakadt meg azért a három - tökéletesen érett, fekete héjú - avokádóért, amit beleraktam.
De azért piszkált ez a dolog, úgyhogy most egy újabb próba, és jelentem, tökéletesre sikerült (na jó, ez nem hangzott épp szerényen...viszont tényleg :) )

Vegán, meg laktóz, és glutén, meg mindenféle mentes is 😃
És azt még nem is mondtam, hogy kb 2 perc alatt elkészül. Bár akkor lesz a legjobb, ha 1-2 órát pihenget a hűtőben. 




Hozzávalók:
2, nem túl nagy adagra

1 érett(!!) avokádó 
20g cukrozatlan kakaó
3-4 evőkanál méz, vagy agávé szirup (ízlés szerint)
1 kiskanál chia mag por
1 kiskanál vanília, vagy mandula kivonat
csipet chili a tetejére

Előbb az avokádót tedd az aprítóba, és zúúzd nagyon krémesre. Majd jöhet a többi hozzávaló. Ezekkel szintén keverj rajta. Tedd kis tálkába (én habzsákból nyomtam ki, azzal a tüskès kinyomóval, aminek fogalmam sincs, hogy mi a neve) Tálalás előtt szórd meg a chilivel, és díszítsd mentával. Tehetsz a krémbe is chilit, de naaaagyon óvatosan. Közben kóstolgasd! Ha már csíp, akkor sokat tertél bele. Csak a végén kell, hogy érezd. 
Jó nassolást 😉


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése