2016. március 7., hétfő

Kétsajtos-medvehagymás pogácsa

Nem tudom miért, de úgy gondolok erre a pogira, mint egy húsvéti sütire. Lehet, hogy csak a benne lévő medvehagyma miatt, ami tipikusan tavaszi zöldség :)
 Hétvégén vettem egy csokorral, ami sokkal több mindenre elég, mint azt az ember elsőre gondolná. Úgyhogy most, ha kell, ha nem, megy mindenbe a medvehagyma :)
A konyhalál blogon találtam egy pogireceptet, amibe azonnal beleszerettem. Már csak azért is, mert kéksajt is volt benne, ami naaagy kedvencem :)


Nem vagyok egy nagy pogács-sütő, de ez egy nagyon gyorsan, és könnyen összedobható tészta. Nem kell keleszteni, gyúrogatni, semmi faxni...összedobod, megsütöd, megeszed - és elégedett vagy magaddal, mert nagyon finom :)



Hozzávalók:

140g liszt fele-fele arányban fehér tönköly és zabpehelyliszt
1 teáskanál sütőpor
1/4 tk szódabikarbóna
1/2 tk só
1 tk nyírfacukor
40g hideg vaj felkockázva
50g kéksajt összemorzsolva
50g fehér cheddar reszelve, morzsolva-ahogy sikerül
15 levél medvehagyma, apróra várva
120ml görög joghurt

Tetejére
1 tojás a kenéshez
szezámmag

Mint minden vajas tésztánál, itt is minél gyorsabban dolgozol, annál jobb lesz a végeredmény. Én szokás szerint aprítóba tettem a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, sót, cukrot, és a hideg vajat.
Ha "összemorzsoltad" mehet hozzá a kétféle sajt, és a hagyma, majd ha ezeket összekeverted, a joghurt is.
Nem kell nagyon gyúrogatni, csak lágyan dolgozd el.
Egy elég ragacsos tésztát kapsz. Lisztezett felületen nyújtsd ujjnyi vastagra, és szaggasd ki a korongokat. Sütőpapíros tepsiben, kb 2-3cm-es távolságra tedd őket.
Tetejüket kend meg a felvert tojással, és szórd meg a szezámmaggal.
190'C-on, légkeveréssel, 12 perc alatt megsültek. A sajt kicsit kifolyik, de isteni, ahogy enyhén megpirul :)
Nem túl nagy az adag, úgyhogy, ha népes a család, inkább dupla adaggal kezdj ;) nálunk még aznap elfogyott...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése