2015. július 26., vasárnap

Nyers cukkinipörkölt

Komolyan...én jól bírom a meleget, sőőőt, kifejezetten szeretem, de ami az elmúlt héten volt, az már igazán túlzás. De most, hogy végre kicsit enyhült az idő, kipróbáltam egy receptet, amit még a nyaralás előtt találtam, de annyira még én sem vagyok elmeroggyant, hogy a héten bekapcsoljam a sütőt! :P

Az eredeti recept Gitta nyersétel blogjáról származik, úgyhogy ez Nála főétel, és ehhez készít köretet, de mivel mi nem vagyunk vegánok, és a nyers ételeket is inkább a változatosság miatt készítem, így köretként készítettem a sült csirkecomb mellé. Remélem még nem készül Gittáéknál a woodoo babám... :D

A recepten nem nagyon variáltam, csak a paprikát cseréltem paradicsomra, mert az volt itthon, illetve kicsit több lett a fokhagyma. + az aszalógépet most hagytam pihenni és inkább bevágtam a sütőbe 50'C-ra



Hozzávalók: (nálam)

(opcionális) 1 darab férj, aki hajlandó bármit megkóstolni, általában előítélet nélkül  - egyébként jóízűen megette, azt mondta, jöhet máskor is, úgyhogy ízlett neki <3

3 kisebb cukkini
2 közepes lilahagyma
1 nagyobb luculus paradicsom

az "ízesítéshez"
2 evők kókuszolaj
2-3 gerezd fokhagyma
2 evők szójaszósz
nagyobb csipet bors és pirospaprika
petrezselyemből néhány szál aprítva
1 evőkanál majoranna

Vágdd a  cukkinit gyufaszálnyira, a hagymát vékony csíkokra, a paradicsomot vékony félkarikára.
Az olajba keverd bele a fűszereket, és a fokhagymát, majd öntsd vele nyakon a zöldeket. Jól kutyuld el, a legjobb, ha kézzel esel neki, és jól belemaszírozod a cuccot.

Simítsd sütőpapírral bélelt tepsibe vékonyan, hogy jól átjárja a levegő. Ez a mennyiség nekem 2 tepsit töltött meg. 50'C-on, légkeveréssel, és ha lehet nyitott ajtóval süsd, hogy a keletkező gőz távozhasson, és ne főjön, hanem "süljön", aszalódjon. Azért arra készülj, hogy ez nem egy gyorsan elkészülő kaja, úgyhogy hagyj időt. Nálam kb 2 órát töltött a sütőben. De közben elkészült a csirke, meg a holnapi ebéd is :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése