2015. július 27., hétfő

Esős délutáni program: Házi kókusztej, és köleskása barackkal

Ez most kicsit olyan volt, mint amikor az ember a gombhoz veszi a kabátot, vagy az én esetemben a kulacshoz a biciklit...
Tegnap láttam a Cleaneating oldalon egy kókusztej elkészítést, és ki akartam próbálni. Egyébként már régóta készülök rá, de valamiért mindig elmaradt. Pedig imádom a kókuszt, de a bolti kókusztej, vagy inkább kókuszital, nem a kedvencem. Arról nem is beszélve, hogy agyrém drága...
Viszont itthon secperc alatt elkészül, tulajdonképpen tényleg nulla forintból, hiszen a hozzá használt kókuszreszelék is felhasználható.

 A recept: (kb az arányok)

Nálam most a zacskóban volt:
180 g kókuszreszelék (érdemes megnézni a csomagolást, hogy ne olyan legyen, amit kén-dioxiddal fehérítettek)
60 ml forróvíz
Egyszerűen ráöntöttem a forróvizet a kókuszra, és két-három órára otthagytam.
Utána beleborítottam egy tetra pelenkába, vagy bármilyen, más lazább szövésű textilbe, és alaposan kinyomkodtam.
Az eredmény: isteni, krémes, ízesítés nélkül is enyhén édes kókusztej. Néhány perc alatt már el is kezdett szétvállni, az ott a kókuszzsír :) Szobahőmérsékleten olvad újra.
...nnna, erre nálam nem volt ideje, először is Gréti is imádja, úgyhogy szépen betolt egy pohárral, aztán a maradékból ment a köleshez. (egyébként ezt is valahol a neten láttam)





Köleskása hozzávalók 2 főre:

80-100 g köles
3-4 szem érett őszibarack
kb 2 dl kókusztej
2 evőkanál a maradék kókuszreszelékből
édesítő ízlés szerint

A kölest tedd fel főni 2x-es vízben (én itt nyomtam bele egy pici édesítőt), ha elforrt, mehet bele a kókusztej, kókuszreszelék, és az apróra vágott őszibarack. Forralj rajta mégegyet, és picit hagyd állni lefedve. Én például addig elmosogattam, és eltakarítottam a romokat, mert komolyan, mindenhol kókuszreszelék volt :P
Langyosan az igazi :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése