2015. október 22., csütörtök

Sütőtökvaj

A napokban, mikor ebédre, köretnek sütöttem, maradt parlagon egy fél, és -micsoda szerencse- pont aznap küldött egy receptet a Drágám, amibe szintén tök kellett. Amúgy is állandó kérdés hogy mit reggelizzünk, mert a felvágott köszi, de inkább kösz nem, és néha jó egy kis változatosság. Úgyhogy lett nekünk sütőtökvajunk :)

Egyébként döbbenet, hogy ez a zöldség milyen hihetetlenül variálható.
Bevallom ezidáig én is csak a hagyományos süsd meg, és jó étvágyat variációt ismertem, de mostanában egyre több receptben használom. Ilyen meglepetés ez a sütőtök vaj is (most komolyan...kinek jut eszébe ilyen... :) ), aminek az eredeti receptjét itt találod. Az eredetihez képest az enyém:

Hozzávalók:

425 g sült tökpűré
60g lágy barna nádcukor
90g méz
100g almaszósz (recept itt) +3 evőkanál víz
fél citrom leve
2 és fél teáskanál tökfűszer, vagy mézeskalács fűszerkeverék
1 teáskanál fahéj

Az egészed borítsd bele egy lábosba, és kezdd el főzni közepes lángon. Akkor jó, ha lassan pöfékel (...na, tudod). "forrald így 20 percig, folyamatos kevergetés közben, nehogy leégjen. Én a gumi spatulára esküszöm, de bármi megteszi, amivel alaposan át tudod forgatni. 20 perc után szépen be fog sűrűsödni, tedd üvegbe, és ha kihűlt, tárold a hűtőben. A forrás szerint két hétig áll el.
Egy éjszakányi hűtés után, nagyon sűrű, tényleg vajra hasonlító, fűszeres krémet kapsz, amit kenhetsz palacsintára, gofrira, kalácsra, vagy az én esetemben (mire másra ;) ) sütőtök kenyérre :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése