2015. október 16., péntek

Gyömbéres keksz

Sokáig azt hittem, hogy a gyömbéres keksz olyan, mint a mi mézeskalácsunk, csak több gyömbérrel készül.
De nem! Bár az elkészítése hasonló, és persze, hasonló az ízvilága is, de valahogy mégis teljesen eltérő lesz a végeredmény.

A mi mézeskalink inkább puszedlis, könnyebb, míg a gyömbéres keksz tömörebb, frissen ropogós, bár másnapra picit puhább lesz ez is. De nem annyira, mint a mézeskalács. Úgy gondolom, ebben a vajnak lehet szerepe, attól lesz a gyömbéres keksz valóban inkább keksz.
Érdemes tenni egy próbát, hogy eldöntsd, hogy Neked melyik jön be jobban.
A recept viszonylag kis adag, nálunk másnapra elfogyott, bár ebben a legnagyobb része csemetének volt :)



Előre is bocs a mértékegységekért, az eredeti receptben ezek voltak, azokon variáltam kicsit, de nem mértem mérleggel, csak az eredeti mértékekkel.

Hozzávalók:
(nálam)

300 ml tönköly fehérliszt
2 teáskanál gyömbérpor
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
8 dkg vaj
2 evőkanál méz
80 ml nyírfacukor (érdemes porcukrot használni, hogy könnyebben oldódjon)
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál víz

A vajat, cukrot és a mézet melegítsd fel, de ne forrald
Szitáld bele a lisztet és a fűszereket.
Oldd fel a szódabikarbónát a vízben, és azt is borítsd bele a keverékbe.
Gyúrd össze alaposan
Viszonylag lágy tésztát kapsz, úgyhogy én egy kicsit betettem a hűtőbe, hogy könnyebb legyen nyújtani.
...de nem lett, mert eléggé "törik", úgyhogy nem könnyű kinyújtani, de nem lehetetlen, úgyhogy ne add fel :)
nyújtsd 4-5 mm vastagra, és szúrd ki a formákat.



190'C-on, kb 8 perc alatt sül meg. Érdemes közben ellenőrizni, nehogy odaégjen.

Én általában a hagyományos mézesből a mini (2-3 cm-es) formákat szeretem a legjobban, de ezzel a recepttel inkább a hagyományos méretű sütik lesznek a finomabbak.
Ha díszeket, vagy mézeskalács házat szeretnél készíteni, akkor szerintem ez a recept sokkal jobban használható, mint a mi mézeskalácsunk, mert szinte egyáltalán nem deformálódik, teljesen megtartja a kiszúrt formáját. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése