2015. október 31., szombat

Rumos szaloncukor

Na jó, azért nem terveztem, hogy megint szaloncukrot gyártok, de ez maradékmentés volt :) Igaz, hogy kicsit a kabátot a gombhoz, de nem ez lesz az első eset.

Muci reggel meghagyott egy fél banánt, és sajnáltam volna, ha megbarnul, úgyhogy lett belőle szaloncukor...
A sportszelet receptből indultam ki, és azon variáltam kicsit.



Hozzávalók:
a szokásos kb 16 darabhoz

1 nagyobb banán fele, vagy egy nagyon mini
40g kókuszliszt
40g zabpehelyliszt
1 evőkanál holland, zsírszegény kakaópor
1 evőkanál nyírfaporcukor
20-25 ml rumaroma (ízlés szerint lehet több is, de óvatosan, mert nagyon híg lesz)
1 tk vaníliaaroma

Kóstolgass! :) Ha nagyon híg, kakaóval sűrítsd, ha nagyon sűrű, rummal (vagyis aromával) hígítsd kicsit.

A banánnal kezdve, mindent bevágtam az aprítóba, és jól "összegyúrtam". Aztán jött a szokásos, egy órára a hűtőbe, letakarva, hogy a zab megszívja magát, golyóformázás...vagyis inkább ovális, kicsit vissza a hűtőba, amíg elkészül a csoki. Ezt most fele ét, fele tejcsokiba forgattam, mert még maradt a tegnapi étcsokiból, azt egy picit felmelegítettem gőz fölött, amíg a tejcsokit felolvasztottam a mikróban (óvatosan, alacsony fokozaton, alkalmanként átkeverve, mert könnyen megég) Belekevertem a kakaóvajat, és így kevertem hozzá a tegnapi maradékhoz. ...na, ha ezt olvassa valaki, aki tényleg ért ehhez, most biztos sikítófrászt kap...
A helyes temperálásról itt találsz tippeket, én a kakaóvajas utat választottam.

A cukrok megfürödtek a csokiban, aztán mentek a sütőpapírra, majd a hűtőben hűsöltek.

...oké, hogy nem lett nagy adag...de vészesen fogy... :) 

2 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon jók ezek a szalon cukor receptek. Véleményed szerint meddig állnak el ha nem faljuk fel mind? Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Dia!
      Köszönöm, örülök, hogy tetszenek. Bevallom nem tudom, mert nálunk mindig nagyon hamar elfogy - bár ahogy látod, nem is készül belőlük nagy adag. Ez a rumos, ha nem hűtőben tartod, biztos nem sokáig, mert a banán nem hiszem, hogy bírja. Hűtőben egy, másfél hétig biztosan. A többi, amiben alapvetően nincs romlandó, tovább bírják, de két hétnél hosszabb időt nem jósolnék nekik, mert ugye ebben semmi tartósító nincs, max a cukor... :)

      Törlés