2016. május 5., csütörtök

Krémes, szárított paradicsomos csirke

Most, hogy lassan ismét itt van a befőzős, aszalós, elrakós szezon, úgyhogy én is igyekszem elhasználni a tavalyi "maradékokat". Ma az aszalt paradicsom került a kezembe, úgyhogy ebből lett az ebéd ;)

Még maradt a múlt hétvégéről egy kis kókusztej is, az is szépen ment bele :)

A végeredmény pedig, omlós csirkecomb, sűrű, fűszeres szószban. Persze a kókusztej miatt kicsit édesebb lett, és ha nem szereted, akkor tejföllel, vagy tejszínnel is helyettesítheted, de a kókusztej teljesen más karaktert ad neki.



Hozzávalók:
2-3 főre

4 felsőcomb
2 ek kukoricakeményítő
1/2 ek só
1 tk bors
3 ek olívaolaj
1 közepes fej vöröshagyma
1/2 csésze aszalt paradicsom
fűszerek vegyesen: nálam most néhány levél oregano, bazsalikom, és petrezselyem
csipet pirospaprika
1 csésze kókusztej
1/2 csésze húsalaplé


A combokat tedd egy tálba (én leszedtem a bőrt a feléről, de rajta is hagyhatod). Keverd össze a keményítőt, a sót, és a borsot. Szórd meg vele a combikat, hogy egészen befedje. Melegítsd fel az olajat, én a paradicsom olaját használtam. Nagy lángon pirítsd barnára a combok mindkét oldalát. Ha kész, vedd ki a serpenyőből, és tedd félre. Nekem elég volt az olaj, de ha kevésnek látod, öntsd még egy keveset a serpenyőbe, és 2-3 perc alatt dinszteld meg a vöröshagymát. Ha kész, mehet rá a paradicsom, és a fűszerek (nem daraboltam, egyben rászórtam a leveleket). Kicsit pirítsd, szórd rá a pirospaprikát, és öntsd fel a kókusszal és az alaplével. Forralj rajta egyet, majd tedd vissza bele a combokat. Tedd az előmelegített 200'C-os (légkeveréses) sütőbe, letakarva, és süsd 30 percet. Ha letelt, vedd le a fedőt, vedd vissza 160'C-ra és fedő nélkül még süsd kb 15 percet. Keverj rajta egyet, szórd meg néhány levél bazsalikommal. Köretként tálalhatsz hozzá bulgurt, rizst, de akár a tészta is remek választás mellé.

Jó étvágyat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése