2015. szeptember 16., szerda

Mézeskalács

Hosszú időn keresztül az alapján a recept alapján készítettem a mézeskalácsot, amit a suliban használtunk...igen, jártam olyan iskolában, ahol voltak mézeskalács készítős óráink...csak mondom... :)
Aztán az egyik évben, mikor a karácsonyfára szerettem volna díszeket csinálni, kerestem valamilyen más receptet, mert bevallom sajnáltam a fára való kalácsokba a negyed kiló mézet :P

Így találtam ezt, ami nálam azóta is a favorit. Viszont ez nem puha, puszedlis, hanem inkább ropogós, bevallom, nekem ez jobban ízlik, mint a puszedlis. Főleg, mert a puszedlisfélében mindig éreztem a szódabikarbóna ízét.
Ha pedig tényleg díszíteni szeretnél, akkor ez a recept a csúcs, mert sokkal jobban megtartja a kiszúrt firmáját, mint a másik.



Hozzávalók:

200g liszt (nálam tönköly)
80 g porcukor (nálam nyírfacukorból)
1 kk szódabikarbóna
fűszerek (szegfűszeg, fahéj stb, vagy mk fűszerkeverék) kb 1 teáskanál
csipet só
20g margarin olvasztva (nálam kókuszolaj)
1 evőkanál méz
1 tojás

A szárazakhoz keverd hozzá a nedveseket, jól gyúrd össze a kézmelegtől szépen összeáll. 1 órára mehet a hűtőbe, utána nyújtsd, szúrd ki, és mehet a 200'C-ra előmelegített sütőbe, 5-6 percre.

Amikor kiveszed a sütőből, még puha, de ahogy hűl, fincsi ropogós lesz. Imádom :)
...ha marad belőle másnapra, ez is bepuhul kicsit :P

A díszítéshez a tojáshabot egy nagyon kedves cukrász barátnőmtől tanultam.

1 tojásfehérjét, és 60-70 g kristálycukrot kezdj el melegíten kb 50'C-ig. Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogy ha az alkarodra cseppentesz, akkor csíp, ha már elérte a kellő hőfokot.
Utána kezdd el verni robotgéppel, amíg ki nem hül. Ez néhány perc alatt megvan. Közben tegyél bele 1 teáskanál keményítőt. ...és már kész is van a csodás, kemény, nem folyós, viszont hőkezelt tojáshabod, amit már tölthetsz is a habzsákba. Én magam szoktam egy picit tekerni befőzőfóliából, mert a kicsivel könnyebb dolgozni.

Frissítés!!!

 

 


Kérésre kipróbáltam teljes kiörlésű tönköly liszttel is, és szerintem nagyon finom lett :)

Annyit változtattam, hogy a porcukorból kevesebbet tettem bele (60g) és feleztem a lisztet: sima és tk tönköly. Esetleg érdemes egy picit több fűszert beletenni.

Kicsit nehezebb összegyúrni, de ez is összeáll szépen. 
A szaggatásnál, a nagyobb rostok miatt kicsit nehezebb dolgod lesz, és a felülete sülés után sem lesz olyan egyenletes, mint a hagyományos változatnál. 
Az íze viszont nagyon jó, és állagra is tuti. Nem ropogós, és nem is puszedlis, inkább omlós lett. 
Én pici formákat használtam nagyrészt, a nagyobbak, középen puhábbak lettek :) 
Nekem (nekünk) nagyon ízlett, de ha dísznek készíted, a másik, hagyományos szebb lesz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése